Monday, April 11, 2011

Cekelat vs Gula-gula

Look nice kan!











Jumaat malam Sabtu lepas lepas punya ceghita. Buat handmake coklat berjemaah anjuran cik Ila Nabilah. Sumpah sebelum ni aku ingatkan coklat-coklat yang nampak cantik molek ni yang banyak jual kat blogshop-blogshop tu semua buat sendirik. Sengal la, rupanya cuma cairkan coklat dan masok acuan. Peanut butter betol!










Beli ja coklat ngan warna dan flavor yang berkenan kat hati, pastu masuk acuan comel-comel. Pastu boleh la letak orea, walnut dalam coklat tu kalao nak. Masok peti ais dan siap!










Ni pulak contengan aku untuk program Jerit! waktu promosi kat Pocket D.


Tolonglah jangan cakap ni siput babi. Sedeh ai! BUTTERFLY la wehhhh BUTTERFLYYY











Ohhh lupa lak nak ceghita, oang utagha sebut gula-gula tu cekelat. Macam mak aku selalo dok sebut, "Nampak tak cekelat hacks mak bawu beli tadi?". Tengok, mak aku memang suka makan hacks, tak maen la sebot gula-gula. Haha. Tu pasal oang selalo kompius bila aku sebut cekelat sebab depa ingat aku refer kat cadbury sedangkan aku cakap pasal kopiko. *Doinkk*

*Kot la sapa-sapa yang nak kawen ngan oang utagha. Kang dok p bantai gelak kat mak mertua ingatkan salah sebut cekelat, ada gak nak kena pelangkung*

4 comments:

NAZREE said...

aku amanahkan ko untuk buat coklat belon!

seliparburok said...

ok! tapi kena la sponsor bahan2 nya. hehe

Najwa Sofwani said...

siyes wani, mmg ak nmpk cam siput vavi =p, ko ckp butterfly pun otak kurang kreatif ak xnmpk sgt butterfly nyer..heheh

seliparburok said...

najwa: takpa-takpa, aku aku lebih berusaha lagi pasni. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails