Thursday, January 28, 2010

lagi pasal aku, ayah & moto

ada lagi cerita pasal aku & bapak bersama motonya..


dulu sebelom bapak aku beli moto honda tu.. bapak aku pakai 1 moto ni yang ada tangki minyak kat depan *da tak ingat brand apa* tapi bukanla yang besar gedabak cam harley tu. mana mampu kan

kecik-kecik dulu kira aku la paling baek ngan pak aku. siap aku teman pak aku p semayang okayh. kat masjid lagik. solehah siot. tapi tak ingat la time tu umur berapa

tapi kan.. tak dak la aku semayang sekali pon. wawawa *kantoi* ye la waktu tu kecik lagi mana la reti. so kununnya kita usha-usha dulu la *alasan-alasan. keh2* bapak aku plak layan je kan bila aku cakap nak ikot. *mesti time tu dia da bersyukur sangat dapat anak cam aku yang da menunjukkan ciri-ciri nak jadi ustazah.. hehe*

aku lak tunggu la bapak aku semayang bagai. da la duduk kat tepi pintu masjid sorang-sorang sampai la abis semayang. nak dijadikan cerita 1 hari tu on the way balik umah lepas semayang maghrib moto bapak aku ley lak wat hal.. *jaoh kot nak menapak.. aishh*

nak tak nak harusla kena tuntun lak moto. boley tak jaoh kot masjid tu ngan umah aku. kalo naek moto ada la kot 10 minit. *dulu ayah aku suka semayang kat masjid sempering. oang perghelis mesti taw tempat ni. actually ni kampung pak aku* kalo jalan agak-agak da berapa lama. mau-mau ngan langkah aku kecik-kecik niyh

da la tu bapak aku tu bukannya nak offer aku dok atas moto. kena jalan gak. sampai umah mak aku tanya la awat balik tak dengar pon bunyi moto. lepas tu aku da tak ingat da apa jadi..

tapi yang aku ingat aku da tak ikot bapak aku p masjid da.. bertuah punya anak. patot la besa-besa seket punya 'beriman'. ('o~,)


p/s:
kalo skang niyh.. mesti mak aku hari-hari pesan macam ni "haaa semayang tu jangan dok wat lambat-lambat lak.. kalo subuh tu punya la payah nak gerak. ni koi 7 baru nak bangon" bunyik da macam berleter kan. biasok ler tu kalo ada anak weng cam ni ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails