Friday, February 19, 2010

Terengganu x0x0

orang laen CNY balik rumah.. aku la gedik-gedik ikot pikah balik terengganu. ye la aku mana la penah jalan jaoh-jaoh cam ni. kalo dulu aku pelik bila ada oang cakap eksited tengok sawah padi sepanjang otw highway ke utara.. aku lak jakun tengok gunung-ganang. haha. tasik banding sangatla syantekkk okayh~~

lebey kurang 8 jam naek kereta. tu pon sebab ada benti kat PENARIK makan sotong ngan ikan goreng tepi pantai. i like (;

segan taw ngah parent pikah mau2 adik-adik dia 5 lelaki.. asal aku pandang jek mesti diorang senyum malu-malu balik ngan aku. haha

first day.. kitorang jalan-jalan tengok AIRPORT Terengganu *yela perlis mana la nak ada airport bagai ni kan. tak cukup tanah nak bina* siyes cantik dianya design. pastu usha-usha STADIUM runtuh.


Airport


second harinya lak.. memang dari pagi-pagi lagi 1 family da keluar makan breakfast nasi dagang kat rumah mak sedara pikah *baru ku taw yang budak UIA kalo kawin dapat duit bulan-bulan. wow* pastu singgah kat MASJID TERAPUNG sementara nak tunggu nuzul ngan annie bersiap.


Masjid Sultanah Nur Zahirah, Kuala Ibai @ Masjid terapung


Masjid Kristal


Aleppo Citadel, Syria


Kalyan Minaret, Uzbekistan


Kul Sharif Mosque, Kazan, Rusia


pastu berjalan-jalan kat MASJID KRISTAL.. ramai sangat manusia ngan panas lagik.. takyah cakap la kan.. masjid tu memang cantik & berkilau-kilau. kemudian masok TAMAN TAMADUN ISLAM. ada 21 mini masjid dalam tu. memang satu-satu masjid kitorang singgah nak amik gambar. memang unik la tengok bentuk, hiasan, ukiran suma sebab memang sebijik ngan yang ori cuma scale dia kecik. ada la kot 2 jam lebey round-round.


Masjid Kristal


last sekali singgah PASAR PAYANG. sesak jangan cakap la kan ngan pelancong lagi. aku tak borong banyak pon setakat usha-usha jek. beli la kain batik ngan baju untuk mak.

yang paling besh bila hari isnin kitorang ke SEKAYU, kawasan air terjun. sejuk, cantik sangat. nasib la sampai awai sebab bila kitorang gerak balik dalam koi 12.. memang suma port pon da penoh ngan famili.




insyaallah kalo sempat mao lagi ke TERENGGANU.. mak pikah da suh datang lagi tu. hehe. kredit to pikah ngan famili dia sebab sanggup terima aku yang jaoh dari famili niyh ('0~,)




mao ke TERENGGANU?? usha-usha la sini

p/s: kalo anda ingin melancong o0 berjalan-jalan.. jangan lupa bawak mineral water bebanyak *kata cuaca makin panas kan*, payung & paling penting pastikan tali kasut/selipar adalah sangat kukuh okayh~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails