Tuesday, February 22, 2011

Pertama Kali!

Dalam hidup ni, banyak benda yang pertama kali kita lakukan!
Dan agak-agak kita ingat lagi ke?



Bila pertama kali kita jatuh beskal?
(Aku pon tak ingat, yang aku ingat aku dah terer naek beskal roda dua. Muahaha gila bajet)


Bila pertama kali melangkah masok sekolah?
(Waktu aku darjah 1, kakak aku darjah 6. Berani la seket. Lgipon ramai member tadika yang sama sekolah. Mak ayah aku pon tak dak masa nak nunggu anak dia kat luar kelas. Budak-budak sekarang?!)


Bila pertama kali tengok wayang?
(Ok, tajuk tak ingat tapi kat KL waktu rombongan sekolah. Perlis mana ada wayang dowhhh, tutup sebab bangkrap)


Bila pertama kali jauh dari famili?
(Mestilah bila masuk UTP, aku kan sekolah harian, rumah pon tak sampai sepenanak nasik dari sekolah. Waktu pendaftaran, cool lagi. Mana ada nanges-nanges ni, tak macho ah kan. Sekali ambik waktu nak mandi, sekali layan jiwang la pulak. Makkkkkk nak balik!!)


Bila pertama kali jatuh cinta?
(Hmmm, kalao dah jatuh nanti, baru aku boleh cerita okayh ;D)





Dan bila pertama kali tengok teater?
(Sabtu malam lepas, lagi spesifik 19 Februari 2011, Mahkamah Lorong by TTS. Very very very nice show by talented UTPianx)



Ok, tu jek nak bagi tau.


Assalamualaikum (one scene from Ali Setan, "WASSALAM TU MAKNONYA SELAMAT DE SEJAHTEGHO" *Baca ikot loghat Kelate*. Itu pon kalao ada yang menonton.)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails